Terugblikken op het jaar 2017/2018
Wij vinden het belangrijk dat wij transparant zijn tegen over de gasten,mantelzorgers, instanties en iedere betrokkene. Daarom blikken we terug op het jaar 2017/2018. Zodat iedereen die geïnteresseerd is kan zien hoe en waar wij het afgelopen jaar aan gewerkt hebben.
In het jaar 2017/2018 zijn we net gestart met de opbouw van de onderneming. Samen met Haarsteegse Hoeve is er een korte opstart geweest. Zodat wij als bedrijf de middelen hadden om verder uit te breiden.
Wie zijn wij?
Medewerkers
Gasten
Vrijwilliger
Leerlingen
Hoe tevreden is iedereen?
8
Klanttevredenheid
gasten
8
Klanttevredenheid
medewerkers & vrijwilligers
Door de tijd heen
De start
Binnen de dagbesteding wordt volop gewerkt aan ontwikkeling. De eerste gasten kwamen binnen. De gesprekken met de gemeente liepen nog. In het tweede kwartaal van 2018 hadden we de overeenkomst met de gemeente. Eind 2017 begin 2018 hadden we één gast die bij ons op de dagbesteding kwam. In 2018 hebben we in samenwerking met de Haarsteegse Hoeve nu LeunZorg dit in 2018 weten uit te breiden naar 7 gasten.
In de keuken
Aan het begin van de dagbesteding, zaten we gewoon met de koffie en de lunch bij Thea thuis in de keuken. Al snel werd de keuken te klein en is de garage omgebouwd tot huiskamer. Hier konden de gasten naast de lunch en de koffie ook rusten.
Dagen
We zijn als eerste begonnen met drie hele dagen. later er meer gasten kwamen, breide we uit naar de vrijdag. Dit zorgde ervoor dat we veel flexibeler werden waardoor er meer gasten graag bij ons op de dagbesteding wilde komen.
Het eerste logo
Het eerste logo symboliseert dat gasten bij ons op de dagbesteding niet meteen alles hoeven te laten zien. Ze mogen bij ons zijn op een manier waar zij zich prettig voelen. Wij vinden het welzijn van de gasten belangrijker. “zij hoeven niet hun ware gezicht te tonen” vandaar de korf met de twee benen.
De dagbesteding is kleinschalig, maximaal 10 personen op een groep. Dit was voor ons erg fijn. Zo kon de rust goed bewaard worden en kreeg ik ook een op een begeleiding
Ze zijn bij Ecopoll heel erg vriendelijk. De zorg is op maat en flexibel. Ze hebben een ontzettend breed activiteiten aanbod, zowel actief als passief en binnen- en buitenactiviteiten. Zo is er voor ieder wat wils
Mijn man ging was heel erg gelukkig bij Ecopoll. Eerst ging hij letterlijk dood van verveling. Maar toen we via het verpleegtehuis bij Ecopoll kwamen, bloeide hij helemaal op
De onderneming in 2017/2018
Doelstellingen
De doelstellingen voor 2017 waren:
– Opstarten met de dagbesteding
– Voorbereiden om een contract te sluiten met de gemeente
De doelstellingen voor 2018 waren:
– Klantenbestand uitbreiden naar 15 gasten
– Naamsbekendheid vergroten in de regio
– Ons voorbereiden op de ISO9001:2015 certificering
Samenvatting
In 2017 en 2018 hebben we ons vooral gefocust op de basis. We staan voor kwaliteit van zorg wat inhoudt dat wij de basis tot in de puntjes geregeld willen hebben. We besteden aandacht aan onze klanten populatie, maar ook aan ontwikkeling van onze kwaliteiten. Omdat kwaliteit van zorg bij ons hoog in het vaandel staat, willen we ook ons certificeren. Steeds meer instanties hechten waarden aan kwaliteitsnormen en ook wij willen hier deel van uit maken. Zeker met visie op de toekomst dat wij ook ons willen aansluiten bij het zorgkantoor. Door actief bezig te zijn met deze ontwikkelingen en investeringen kunnen we zeggen dat we klaar zijn om gecertificeerd te worden in 2019. Het is goed om te horen dat gasten en medewerkers tevreden zijn over onze dienstverlening en dat staat centraal bij ons.